পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন – ২০২৫

যোৱা ২ এপ্ৰিল, ২০২৫ তাৰিখে আগন্তুক পঞ্চায়ত নিৰ্বাচনৰ দিন ঘোষণা কৰা হয়। দুটা পৰ্যায়ত অনুষ্ঠিত হ’বলগা পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন অহা ২ মে’ আৰু ৭ মে’ তাৰিখে অনুষ্ঠিত হ’ব। প্ৰথম পৰ্যায়ত উজনি অসম আৰু বৰাক উপত্যকাত এই নিৰ্বাচন অনুষ্ঠিত হ’ব আৰু দ্বিতীয় পৰ্যায়ত নামনি অসমত অনুষ্ঠিত হ’ব। এই পঞ্চায়ত নিৰ্বাচনৰ লগত জড়িত সকলো কথা আতি গুৰি মাৰি এই প্ৰবন্ধ যুগুত কৰা হৈছে। ইয়াত পঞ্চায়ত কি, পঞ্চায়ত নিৰ্বাচনৰ আচৰণ বিধি, প্ৰাৰ্থীৰ অৰ্হতা আৰু প্ৰ-পত্ৰ পূৰণৰ নিয়মাৱলী আদি সমূহ বিষয় সামৰি লোৱা হৈছে।

পঞ্চায়ত কি ?

পঞ্চায়ত শব্দৰ অৰ্থ হৈছে পঞ্চ অৰ্থাত পাঁচজনৰ পৰিষদ। ই ভাৰতবৰ্ষত প্ৰচলিত একেবাৰে প্ৰাথমিক পৰ্ষায়ৰ স্বায়ত্বশাসন ব্যৱস্থা। ভাৰতবৰ্ষৰ ইতিহাসত পঞ্চায়তী শাসন ব্যৱস্থাৰ প্ৰচলন ২৫০ খৃঃ ৰ পৰা পোৱা গৈছে। কিন্তু ইংৰাজৰ আগমণে এই পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থা একেবাৰে মষিমূৰ কৰি পেলায়। পাছলৈ, ভাৰতৰ স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ সময়ত মহাত্মা গান্ধীয়ে দেশবাসীক উদ্দেশ্যি দিয়া ভাষণত পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থাৰ আধাৰত ভাৰতবৰ্ষক পুনৰ নিৰ্মাণ কৰাৰ তেওঁৰ সপোনৰ কথা প্ৰায়ে কৈছিল। ১৯৪৭ চনত ভাৰতবৰ্ষ স্বাধীন হয় যদিও মহাত্মা গান্ধীৰ সপোনৰ গ্ৰাম স্বৰাজ প্ৰতিষ্ঠা নহ’ল।

ভাৰতবৰ্ষত প্ৰথমখন পঞ্চায়ত গঠনৰ বাবে আমি অপেক্ষা কৰিবলগা হৈছিল ১৯৫৯ চনৰ ২ অক্টোবৰলৈ। সেইদিনা ভাৰতৰ তদানীন্তন প্ৰধানমন্ত্ৰী জৱাহৰলাল নেহৰুৱে ৰাজস্থানৰ নগৌৰত ভাৰতৰ প্ৰথমখন পঞ্চায়তৰ উদ্বোধন কৰে। ইয়াৰ পাছৰ পৰ্যায়ত ভাৰতৰ পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থাৰ ক্ষেত্ৰত বহুবোৰ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰা হৈছিল যদিও ১৯৯২ চনৰ ৭৩ তম সংবিধান সংশোধনী আইনে পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থালৈ আমূল পৰিৱৰ্তন কঢ়িয়াই আনিছিল। এই আইনক পঞ্চায়তীৰাজ আইন বুলি কোৱা হয়। বৰ্তমান অসমত প্ৰচলিত তিনিতৰপীয়া পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থাও এই আইনৰে ফচল। এই তিনিতৰপীয়া পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থা গঠিত হৈছে-

(১) গাওঁ পঞ্চায়ত
(২) আঞ্চলিক পঞ্চায়ত
(৩) জিলা পৰিষদ

পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন
পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন ২০২৫ ৰ সূচী

পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন ২০২৫ ৰ আচৰণবিধিঃ

ৰাজ্যিক নিৰ্বাচন আয়োগৰ তত্বাৱধানত পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন অনুষ্ঠিত হয়। সেই অনুসৰি ৰাজ্যিক নিৰ্বাচন আয়োগেই প্ৰাৰ্থী আৰু ৰাজনৈতিক দলসমূহৰ বাবে আচৰণবিধি প্ৰস্তুত কৰে। ২০২৫ বৰ্ষৰ পঞ্চায়ত নিৰ্বাচনৰ আচৰণবিধিসমূহক ৮ টা ভাগত ভাগ কৰিছে।

ভাগ (১) – সাধাৰণ আচৰণ

(১) কোনো দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে এনে কোনো কাৰ্যকলাপত অংশগ্ৰহণ কৰিব নালাগে যিয়ে বিদ্যমান অনক্যক তীব্ৰতৰ কৰিব পাৰে, পাৰস্পৰিক ঘৃণা সৃষ্টি কৰিব পাৰে বা বিভিন্ন জাতি, সম্প্ৰদায়, ধৰ্মীয় বা ভাষিক গোটৰ মাজত উত্তেজনাৰ সৃষ্টি কৰিব পাৰে।

(২) অন্য ৰাজনৈতিক দলৰ সমালোচনা কৰোঁতে, সেই সমালোচনা কেৱল তেওঁলোকৰ নীতি, কাৰ্যসূচী, অতীতৰ ৰেকৰ্ড আৰু কামৰ মাজতে সীমাবদ্ধ থাকিব লাগে। দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলে অন্য দলৰ নেতা বা কৰ্মীৰ জনসাধাৰণৰ কাৰ্যকলাপৰ সৈতে সম্পৰ্ক নথকা ব্যক্তিগত জীৱনৰ সকলো দিশৰ সমালোচনাৰ পৰা বিৰত থাকিব লাগে। অপ্ৰমাণিত অভিযোগ বা বিকৃতিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি অন্য দল বা তেওঁলোকৰ কৰ্মীৰ সমালোচনা পৰিহাৰ কৰিব লাগে।

(৩) ভোট প্ৰাপ্তিৰ বাবে জাতি বা সাম্প্ৰদায়িক ভাৱনাৰ ব্যৱহাৰ নকৰিব। মছজিদ, গীৰ্জা, মন্দিৰ বা অন্য উপাসনাৰ স্থানক নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰৰ মঞ্চ হিচাপে ব্যৱহাৰ নকৰিব।

(৪) সকলো দল আৰু প্ৰাৰ্থীয়ে নিৰ্বাচনী আইনৰ অধীনত থকা “দুৰ্নীতিপূৰ্ণ কাৰ্য” আৰু অপৰাধ যেনে ভোটাৰক ঘোচ দিয়া, ভোটাৰক ভয় দেখুৱা, ভোটাৰৰ পৰিচয় চুৰি কৰা, ভোটকেন্দ্ৰৰ ১০০ মিটাৰৰ ভিতৰত প্ৰচাৰ কৰা, ভোটগ্ৰহণৰ সময় নিৰ্ধাৰিত সমাপ্তিৰ ৪৮ ঘণ্টাৰ ভিতৰত ৰাজহুৱা সভা অনুষ্ঠিত কৰা, আৰু ভোটাৰক ভোটকেন্দ্ৰলৈ আৰু তাৰ পৰা পৰিবহণ কৰা আদি কাৰ্যকলাপৰ পৰা সম্পূৰ্ণৰূপে বিৰত থাকিব লাগে।

(৫) প্ৰত্যেক ব্যক্তিৰ শান্তিপূৰ্ণ আৰু অবিঘ্নিত গৃহজীৱনৰ অধিকাৰক সন্মান কৰিব লাগে, যদিও ৰাজনৈতিক দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে তেওঁৰ ৰাজনৈতিক মতামত বা কাৰ্যকলাপৰ প্ৰতি অসন্তুষ্ট হ’ব পাৰে। তেওঁলোকৰ মতামত বা কাৰ্যকলাপৰ বিৰোধিতা কৰিবলৈ ব্যক্তিৰ ঘৰৰ সন্মুখত প্ৰদৰ্শন বা পিকেটিংৰ আয়োজন কৰা কোনো পৰিস্থিতিত গ্ৰহণযোগ্য নহ’ব।

(৬) কোনো ৰাজনৈতিক দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে তেওঁৰ অনুমতি অবিহনে কোনো ব্যক্তিৰ মাটি, ভৱন, চৌহদৰ দেৱাল আদিত পতাকাৰ খুঁটা স্থাপন, বেনাৰ তুলি দিয়া, নোটিচ আঠা লগোৱা, শ্লোগান লিখা আদি কাৰ্যৰ বাবে তেওঁৰ অনুগামীসকলক অনুমতি দিব নালাগে।

(৭) ৰাজনৈতিক দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলে নিশ্চিত কৰিব লাগে যে তেওঁলোকৰ সমৰ্থকসকলে অন্য দলৰ দ্বাৰা আয়োজিত সভা আৰু শোভাযাত্ৰাত বাধা সৃষ্টি নকৰে বা ভাঙি নেপেলায়। এটা ৰাজনৈতিক দলৰ কৰ্মী বা সমৰ্থকসকলে অন্য ৰাজনৈতিক দলৰ দ্বাৰা আয়োজিত ৰাজহুৱা সভাত মৌখিক বা লিখিত প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰি, নিজৰ দলৰ পত্ৰিকা বিতৰণ কৰি বা অন্য কোনো উপায়েৰে বিঘিনি সৃষ্টি নকৰিব। এটা দলৰ শোভাযাত্ৰা এনে স্থানৰ কাষেৰে লৈ যোৱা নচলিব য’ত অন্য দলৰ সভা অনুষ্ঠিত হৈ আছে। এটা দলৰ দ্বাৰা জাৰি কৰা পোষ্টাৰ অন্য দলৰ কৰ্মীসকলে আঁতৰাই নেপেলাব।

ভাগ (২) – সভা

(১) দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে প্ৰস্তাৱিত সভাৰ স্থান আৰু সময়ৰ বিষয়ে স্থানীয় আৰক্ষী কৰ্তৃপক্ষক ভালদৰে আগতীয়াকৈ জনাব লাগে যাতে আৰক্ষীয়ে যান-বাহন নিয়ন্ত্ৰণ আৰু শান্তি-শৃংখলা ৰক্ষাৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিব পাৰে।

(২) এটা দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে সভাৰ বাবে প্ৰস্তাৱিত স্থানত কোনো নিষেধাজ্ঞামূলক বা প্ৰতিবন্ধক আদেশ বলৱৎ আছে নে নাই তাক আগতীয়াকৈ নিশ্চিত কৰিব লাগে। যদি এনে আদেশ থাকে, তেন্তে সেইবোৰ কঠোৰভাৱে পালন কৰিব লাগে।
যদি এনে আদেশৰ পৰা কোনো ৰেহাইৰ প্ৰয়োজন হয়, তেন্তে তাক ভালদৰে আগতীয়াকৈ আবেদন কৰি আৰু প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে।

(৩) যদি প্ৰস্তাৱিত সভাৰ সৈতে সম্পৰ্কিত লাউডস্পীকাৰ বা অন্য কোনো সুবিধাৰ ব্যৱহাৰৰ বাবে অনুমতি বা লাইচেন্স প্ৰয়োজন হয়, তেন্তে দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে সংশ্লিষ্ট কৰ্তৃপক্ষৰ ওচৰত ভালদৰে আগতীয়াকৈ আবেদন কৰিব লাগে আৰু তেনে অনুমতি বা লাইচেন্স প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে।

(৪) সভাৰ আয়োজকসকলে সভাত বিঘিনি সৃষ্টি কৰা বা অন্যথা অশৃংখলা সৃষ্টিৰ চেষ্টা কৰা ব্যক্তিৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিবলৈ কৰ্তব্যৰত আৰক্ষীৰ সহায় অৱশ্যেই বিচাৰিব লাগে। আয়োজকসকলে নিজে এনে ব্যক্তিৰ বিৰুদ্ধে কোনো ব্যৱস্থা গ্ৰহণ নকৰিব।

ভাগ (৩) – শোভাযাত্ৰা

(১) শোভাযাত্ৰা আয়োজন কৰা দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে শোভাযাত্ৰাৰ আৰম্ভণিৰ সময় আৰু স্থান, অনুসৰণ কৰিবলগীয়া পথ, আৰু শোভাযাত্ৰাৰ সমাপ্তিৰ সময় আৰু স্থান আগতীয়াকৈ নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগে। সাধাৰণতে কাৰ্যসূচীৰ পৰা কোনো বিচ্যুতি হ’ব নালাগে।

(২) আয়োজকসকলে স্থানীয় আৰক্ষী কৰ্তৃপক্ষক কাৰ্যসূচীৰ বিষয়ে আগতীয়াকৈ জনাব লাগে যাতে পৰৱৰ্তী সময়ত প্ৰয়োজনীয় ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিব পৰা যায়।

(৩) আয়োজকসকলে শোভাযাত্ৰাৰ পথত পৰা অঞ্চলসমূহত কোনো নিষেধাজ্ঞামূলক আদেশ বলৱৎ আছে নে নাই তাক নিশ্চিত কৰিব লাগে আৰু সেই নিষেধাজ্ঞাসমূহ পালন কৰিব লাগে, যদিহে সংশ্লিষ্ট কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা বিশেষভাৱে ৰেহাই নিদিয়ে। যিকোনো যান-বাহন নিয়ন্ত্ৰণ বা নিষেধাজ্ঞাও যত্নৰে পালন কৰিব লাগে।

(৪) আয়োজকসকলে শোভাযাত্ৰাৰ পথ সুনিশ্চিত কৰিবলৈ আগতীয়াকৈ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিব লাগে যাতে যান-বাহনত কোনো বাধা বা প্ৰতিবন্ধকতা সৃষ্টি নহয়। যদি শোভাযাত্ৰা অতি দীঘল হয়, তেন্তে ইয়াক উপযুক্ত দৈৰ্ঘ্যৰ খণ্ডত আয়োজন কৰিব লাগে, যাতে সুবিধাজনক ব্যৱধানত, বিশেষকৈ শোভাযাত্ৰাৰ পথত পথ সংযোগস্থলৰ কাষেৰে পাৰ হ’বলগীয়া ঠাইত, আবদ্ধ হৈ পৰা যান-বাহনক পৰ্যায়ক্ৰমে পাৰ হ’বলৈ দিব পৰা যায় আৰু তাৰ ফলত গুৰুতৰ যান-জঁট এৰাই চলিব পৰা যায়।

(৫) শোভাযাত্ৰাসমূহ এনেদৰে নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব লাগে যাতে সম্ভৱপৰ পৰিমাণে ৰাস্তাৰ সোঁফালে থাকে আৰু কৰ্তব্যৰত আৰক্ষীৰ নিৰ্দেশ আৰু পৰামৰ্শ কঠোৰভাৱে পালন কৰিব লাগে।

(৬) যদি দুই বা ততোধিক ৰাজনৈতিক দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে একে পথ বা তাৰ কিছু অংশৰ ওপৰত প্ৰায় একে সময়ত শোভাযাত্ৰা ল’বলৈ প্ৰস্তাৱ কৰে, তেন্তে আয়োজকসকলে ভালদৰে আগতীয়াকৈ যোগাযোগ স্থাপন কৰিব লাগে আৰু শোভাযাত্ৰাসমূহৰ সংঘৰ্ষ বা যান-বাহনত বাধা সৃষ্টি নহয় তাৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় ব্যৱস্থা নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগে। সন্তোষজনক ব্যৱস্থাৰ বাবে স্থানীয় আৰক্ষীৰ সহায় ল’ব লাগে। এই উদ্দেশ্যে দলসমূহে যিমান সোনকালে সম্ভৱ আৰক্ষীৰ সৈতে যোগাযোগ কৰিব লাগে।

(৭) ৰাজনৈতিক দল বা প্ৰাৰ্থীসকলে শোভাযাত্ৰাত অংশগ্ৰহণকাৰীসকলৰ ওপৰত সৰ্বাধিক নিয়ন্ত্ৰণ প্ৰয়োগ কৰিব লাগে, যাতে অবাঞ্ছিত উপাদানসমূহে, বিশেষকৈ উত্তেজনাৰ মুহূৰ্তত, বস্তুৰ অপব্যৱহাৰ নকৰে।

(৮) অন্য ৰাজনৈতিক দল বা তেওঁলোকৰ নেতাসকলক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা প্ৰতিমূৰ্তি বহন কৰা, ৰাজহুৱাভাৱে তেনে প্ৰতিমূৰ্তি জ্বলোৱা আৰু এনে অন্যান্য প্ৰদৰ্শন কোনো ৰাজনৈতিক দল বা প্ৰাৰ্থীৰ দ্বাৰা সমৰ্থনযোগ্য নহ’ব।

ভাগ(৪) – ভোটগ্ৰহণৰ দিন

সকলো ৰাজনৈতিক দল আৰু প্ৰাৰ্থীয়ে

(i) নিৰ্বাচনী কৰ্তব্যত নিয়োজিত বিষয়াসকলৰ সৈতে সহযোগিতা কৰিব লাগে যাতে শান্তিপূৰ্ণ আৰু শৃংখলাবদ্ধ ভোটগ্ৰহণ নিশ্চিত হয় আৰু ভোটাৰসকলে কোনো বিৰক্তি বা বাধাৰ সন্মুখীন নোহোৱাকৈ তেওঁলোকৰ ভোটাধিকাৰ প্ৰয়োগ কৰিবলৈ সম্পূৰ্ণ স্বাধীনতা লাভ কৰে।

(ii) তেওঁলোকৰ অনুমোদিত কৰ্মীসকলক উপযুক্ত বেজ বা পৰিচয় পত্ৰ প্ৰদান কৰিব।

(iii) এই কথাত সন্মত হ’ব যে তেওঁলোকে ভোটাৰসকলক প্ৰদান কৰা পৰিচয় পত্ৰ সাধাৰণ (বগা) কাগজত হ’ব আৰু তাত কোনো প্ৰতীক, প্ৰাৰ্থীৰ নাম বা দলৰ নাম থাকিব নালাগে।

(iv) ভোটগ্ৰহণৰ দিনা আৰু তাৰ পূৰ্বৰ আঠচল্লিশ ঘণ্টাৰ ভিতৰত মদ পৰিৱেশন বা বিতৰণৰ পৰা বিৰত থাকিব।

(v) ৰাজনৈতিক দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলে ভোটকেন্দ্ৰৰ ওচৰত স্থাপন কৰা শিবিৰৰ কাষত অপ্ৰয়োজনীয় ভিৰ জমা হ’বলৈ নিদিব, যাতে দল আৰু প্ৰাৰ্থীৰ কৰ্মী আৰু সমৰ্থকসকলৰ মাজত সংঘৰ্ষ আৰু উত্তেজনা এৰাই চলিব পৰা যায়।

(vi) নিশ্চিত কৰিব যে প্ৰাৰ্থীৰ শিবিৰসমূহ সাধাৰণ হয়। তাত কোনো পোষ্টাৰ, পতাকা, প্ৰতীক বা অন্য প্ৰচাৰ সামগ্ৰী প্ৰদৰ্শিত নকৰিব। শিবিৰত কোনো খাদ্য পৰিৱেশন কৰা নহ’ব আৰু ভিৰ জমা হ’বলৈ দিয়া নহ’ব।

(vii) ভোটগ্ৰহণৰ দিনা যান-বাহন চলাচলৰ ওপৰত আৰোপিত নিষেধাজ্ঞা পালনত কৰ্তৃপক্ষৰ সৈতে সহযোগিতা কৰিব আৰু সেই যান-বাহনৰ বাবে অনুমতি প্ৰাপ্ত কৰিব, যিবোৰ স্পষ্টভাৱে সেই যান-বাহনত প্ৰদৰ্শিত কৰিব লাগে।

ভাগ (৫) – ভোটকেন্দ্ৰ

ভোটাৰৰ বাহিৰে, নিৰ্বাচন আয়োগৰ পৰা বৈধ পাছ অবিহনে কোনোৱে ভোটকেন্দ্ৰত প্ৰৱেশ কৰিব নোৱাৰিব।

ভাগ (৬) – পৰ্যৱেক্ষক

নিৰ্বাচন আয়োগে পৰ্যৱেক্ষক নিয়োগ কৰি থৈছে। যদি প্ৰাৰ্থী বা তেওঁলোকৰ প্ৰতিনিধিৰ নিৰ্বাচন পৰিচালনা সম্পৰ্কে কোনো নিৰ্দিষ্ট অভিযোগ বা সমস্যা থাকে, তেন্তে তেওঁলোকে সেই কথা পৰ্যৱেক্ষকৰ দৃষ্টিগোচৰ কৰিব পাৰে।

ভাগ (৭) – ক্ষমতাধীন দল

কেন্দ্ৰত বা সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য বা ৰাজ্যসমূহত ক্ষমতাধীন দলে এনে কোনো কাৰণ সৃষ্টি নকৰিব যাৰ বাবে কোনো অভিযোগ উত্থাপিত হ’ব পাৰে যে তেওঁলোকে নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰৰ উদ্দেশ্যে নিজৰ আনুষ্ঠানিক পদৰ অপব্যৱহাৰ কৰিছে, আৰু বিশেষকৈ—

(i) (ক) মন্ত্ৰীসকলে তেওঁলোকৰ আনুষ্ঠানিক ভ্ৰমণৰ সৈতে নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰৰ কামৰ সংমিশ্ৰণ নকৰিব আৰু নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰৰ কামৰ সময়ত আনুষ্ঠানিক যন্ত্ৰপাতি বা কৰ্মচাৰীৰ ব্যৱহাৰ নকৰিব।

(খ) চৰকাৰী পৰিবহণ, য’ত আনুষ্ঠানিক বিমান, যান-বাহন, যন্ত্ৰপাতি আৰু কৰ্মচাৰী অন্তৰ্ভুক্ত, সেইবোৰ ক্ষমতাসীন দলৰ স্বাৰ্থ বৃদ্ধিৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰা নহ’ব।

(ii) নিৰ্বাচনী সভা অনুষ্ঠানৰ বাবে ময়দান আদি ৰাজহুৱা স্থান আৰু নিৰ্বাচনৰ সৈতে সম্পৰ্কিত বিমানৰ বাবে হেলিপেডৰ ব্যৱহাৰ ক্ষমতাধীন দলে একচেটিয়া কৰি ৰাখিব নোৱাৰিব। অন্য দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলক একে চৰ্তত এনে স্থান আৰু সুবিধাৰ ব্যৱহাৰৰ অনুমতি দিয়া হ’ব।

(iii) বিশ্ৰামাগাৰ, ডাক বাংলো বা অন্য চৰকাৰী আৱাস ক্ষমতাধীন দল বা তেওঁলোকৰ প্ৰাৰ্থীৰ দ্বাৰা একচেটিয়া কৰি ৰাখিব নোৱাৰিব আৰু এনে আৱাস অন্য দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলে ন্যায্যভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ দিয়া হ’ব। কিন্তু কোনো দল বা প্ৰাৰ্থীয়ে এনে আৱাস (তাৰ সৈতে সম্পৰ্কিত পৰিসৰসহ) প্ৰচাৰ কাৰ্যালয় হিচাপে বা নিৰ্বাচনী প্ৰচাৰৰ উদ্দেশ্যে ৰাজহুৱা সভাৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব নোৱাৰিব বা ব্যৱহাৰৰ অনুমতি দিয়া নহ’ব।

(iv) ৰাজহুৱা কোষাগাৰৰ খৰচত সংবাদপত্ৰ আৰু অন্য মাধ্যমত বিজ্ঞাপন প্ৰকাশ কৰা আৰু নিৰ্বাচনৰ সময়ত ক্ষমতাধীন দলৰ সম্ভাৱনা বৃদ্ধিৰ উদ্দেশ্যে ৰাজনৈতিক বাতৰিৰ পক্ষপাতমূলক প্ৰচাৰ আৰু কৃতিত্বৰ প্ৰচাৰৰ বাবে আনুষ্ঠানিক গণমাধ্যমৰ অপব্যৱহাৰ সম্পূৰ্ণৰূপে পৰিহাৰ কৰিব লাগে।

(v) আয়োগৰ দ্বাৰা নিৰ্বাচন ঘোষণা কৰাৰ সময়ৰ পৰা মন্ত্ৰী আৰু অন্য কৰ্তৃপক্ষই বিবেচনাধীন তহবিলৰ পৰা অনুদান/পৰিশোধৰ অনুমোদন নকৰিব।

(vi) আয়োগৰ দ্বাৰা নিৰ্বাচন ঘোষণা কৰাৰ সময়ৰ পৰা মন্ত্ৰী আৰু অন্য কৰ্তৃপক্ষই—

(ক) কোনো ধৰণৰ আৰ্থিক অনুদান বা তাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি ঘোষণা নকৰিব; বা
(খ) (চৰকাৰী কৰ্মচাৰীৰ বাহিৰে) কোনো ধৰণৰ প্ৰকল্প বা আঁচনিৰ ভিত্তি শিলা স্থাপন আদি নকৰিব; বা
(গ) পথ নিৰ্মাণ, পানীৰ সুবিধা প্ৰদান আদিৰ কোনো প্ৰতিশ্ৰুতি নকৰিব; বা
(ঘ) চৰকাৰ, ৰাজহুৱা উদ্যোগ আদিত অস্থায়ী নিযুক্তি প্ৰদান নকৰিব, যাৰ ফলত ভোটাৰক ক্ষমতাধীন দলৰ পক্ষত প্ৰভাৱিত কৰাৰ সম্ভাৱনা থাকিব পাৰে।

টোকা: আয়োগে নিৰ্বাচনৰ তাৰিখ ঘোষণা কৰিব, যি সাধাৰণতে এনে নিৰ্বাচন সম্পৰ্কীয় অধিসূচনা জাৰি হোৱাৰ সম্ভাৱ্য তাৰিখৰ তিনি সপ্তাহৰ আগতকৈ বেছি নহ’ব।

(vii) কেন্দ্ৰীয় বা ৰাজ্য চৰকাৰৰ মন্ত্ৰীসকলে প্ৰাৰ্থী, ভোটাৰ বা অনুমোদিত প্ৰতিনিধি হিচাপৰ বাহিৰে কোনো ভোটকেন্দ্ৰ বা গণনাৰ স্থানত প্ৰৱেশ নকৰিব।

ভাগ (৮) – নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰৰ ওপৰত নিৰ্দেশনা

১) উচ্চতম ন্যায়ালয়ে ২০১৩ চনৰ ৫ জুলাইত S1 PM(C) নং ২১৪৫৫/২০০৮ (এছ. সুব্ৰমণিয়াম বালাজি বনাম তামিলনাডু চৰকাৰ আৰু অন্যান্য)ত দিয়া ৰায়ত নিৰ্বাচন আয়োগক সকলো স্বীকৃতিপ্ৰাপ্ত ৰাজনৈতিক দলৰ সৈতে পৰামৰ্শ কৰি নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰৰ বিষয়বস্তুৰ সম্পৰ্কত নিৰ্দেশনা প্ৰণয়ন কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিছে। এনে নিৰ্দেশনা প্ৰণয়নৰ ক্ষেত্ৰত পথ প্ৰদৰ্শক নীতিসমূহ তলত ৰায়ৰ পৰা উদ্ধৃত কৰা হৈছে:

(i) “যদিও আইনত স্পষ্ট যে নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰত দিয়া প্ৰতিশ্ৰুতিসমূহক জনপ্ৰতিনিধি আইনৰ ১২৩ নং ধাৰাৰ অধীনত ‘দুৰ্নীতিপূৰ্ণ কাৰ্য’ হিচাপে গণ্য কৰিব নোৱাৰি, তথাপিও এই বাস্তৱতাক অস্বীকাৰ কৰিব নোৱাৰি যে যিকোনো ধৰণৰ বিনামূলীয়া সুবিধাৰ বিতৰণে নিঃসন্দেহে সকলো লোকক প্ৰভাৱিত কৰে। ই মুক্ত আৰু ন্যায্য নিৰ্বাচনৰ মূলক বহু পৰিমাণে কঁপাই তোলে।”

(ii) “নিৰ্বাচন আয়োগে, নিৰ্বাচনত প্ৰতিদ্বন্দ্বী দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলৰ মাজত সমান সুযোগ নিশ্চিত কৰিবলৈ আৰু নিৰ্বাচন প্ৰক্ৰিয়া অতীতৰ দৰে বিকৃত নহয় তাৰ বাবে, আদৰ্শ আচৰণ বিধিৰ অধীনত নিৰ্দেশ জাৰি কৰি আহিছে। আয়োগে এই আদেশ জাৰি কৰাৰ ক্ষমতাৰ উৎস হৈছে সংবিধানৰ ৩২৪ নং অনুচ্ছেদ, যিয়ে আয়োগক মুক্ত আৰু ন্যায্য নিৰ্বাচন অনুষ্ঠানৰ দায়িত্ব অৰ্পণ কৰে।”

(iii) “আমি সচেতন যে সাধাৰণতে ৰাজনৈতিক দলসমূহে নিৰ্বাচনৰ তাৰিখ ঘোষণাৰ আগতেই নিজৰ নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰ প্ৰকাশ কৰে। সেই পৰিস্থিতিত, কঠোৰভাৱে ক’বলৈ গ’লে, নিৰ্বাচন আয়োগৰ তাৰিখ ঘোষণাৰ আগতে কৰা কোনো কাৰ্য নিয়ন্ত্ৰণ কৰাৰ ক্ষমতা নাথাকিব। তথাপিও, এই বিষয়ত এটা ব্যতিক্ৰম কৰিব পাৰি কাৰণ নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰৰ উদ্দেশ্য প্ৰত্যক্ষভাৱে নিৰ্বাচন প্ৰক্ৰিয়াৰ সৈতে সম্পৰ্কিত।”

২) মাননীয় উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ উপৰোক্ত নিৰ্দেশ প্ৰাপ্ত কৰি, নিৰ্বাচন আয়োগে স্বীকৃতিপ্ৰাপ্ত ৰাষ্ট্ৰীয় আৰু ৰাজ্য ৰাজনৈতিক দলসমূহৰ সৈতে সভা অনুষ্ঠিত কৰি তেওঁলোকৰ সৈতে এই বিষয়ত পৰামৰ্শ কৰে আৰু তেওঁলোকৰ বিপৰীতমুখী মতামতৰ কথা লক্ষ্য কৰে। পৰামৰ্শৰ সময়ত কিছু ৰাজনৈতিক দলে এনে নিৰ্দেশনা জাৰি কৰাৰ সমৰ্থন কৰিলে, আন কিছুমানে মত প্ৰকাশ কৰিলে যে সুস্থ গণতান্ত্ৰিক ব্যৱস্থাত ভোটাৰৰ প্ৰতি এনে প্ৰস্তাৱ আৰু প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়া তেওঁলোকৰ অধিকাৰ আৰু কৰ্তব্য। আয়োগে মূলতঃ এই দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে একমত যে ইস্তাহাৰ প্ৰণয়ন ৰাজনৈতিক দলৰ অধিকাৰ, কিন্তু কিছুমান প্ৰতিশ্ৰুতি আৰু প্ৰস্তাৱৰ অবাঞ্ছিত প্ৰভাৱক আওকাণ কৰিব নোৱাৰে, যি মুক্ত আৰু ন্যায্য নিৰ্বাচন পৰিচালনা আৰু সকলো ৰাজনৈতিক দল আৰু প্ৰাৰ্থীৰ বাবে সমান সুযোগ বজাই ৰখাত প্ৰভাৱ পেলায়।

৩) সংবিধানৰ ৩২৪ নং অনুচ্ছেদৰ অধীনত নিৰ্বাচন আয়োগক সংসদ আৰু ৰাজ্য বিধানসভাৰ নিৰ্বাচনকে ধৰি নিৰ্বাচন পৰিচালনাৰ দায়িত্ব দিয়া হৈছে। উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ উপৰোক্ত নিৰ্দেশৰ প্রতি লক্ষ্য ৰাখি আৰু ৰাজনৈতিক দলসমূহৰ সৈতে পৰামৰ্শৰ পিছত, আয়োগে মুক্ত আৰু ন্যায্য নিৰ্বাচনৰ স্বাৰ্থত এই নিৰ্দেশ জাৰি কৰিছে যে ৰাজনৈতিক দল আৰু প্ৰাৰ্থীসকলে সংসদ বা ৰাজ্য বিধানসভাৰ যিকোনো নিৰ্বাচনৰ বাবে নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰ প্ৰকাশ কৰাৰ সময়ত নিম্নলিখিত নিৰ্দেশিকাসমূহ পালন কৰিব লাগিব:-

(i) নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰত সংবিধানত নিহিত আদৰ্শ আৰু নীতিৰ বিৰোধী কোনো কথা থাকিব নালাগে আৰু ই আদৰ্শ আচৰণ বিধিৰ অন্যান্য বিধানৰ বক্তব্য আৰু মৰ্মৰ সৈতে সামঞ্জস্যপূৰ্ণ হ’ব লাগিব।

(ii) সংবিধানত নিহিত ৰাষ্ট্ৰ নীতিৰ নিৰ্দেশাত্মক নীতিসমূহে ৰাষ্ট্ৰক নাগৰিকৰ বাবে বিভিন্ন কল্যাণমূলক ব্যৱস্থা গঠন কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়ে আৰু সেয়েহে নিৰ্বাচনী ইস্তাহাৰত এনে কল্যাণৰ প্ৰতিশ্ৰুতিৰ কোনো আপত্তি নাই। কিন্তু ৰাজনৈতিক দলসমূহে এনে প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়াৰ পৰা বিৰত থাকিব লাগে যিবোৰে নিৰ্বাচন প্ৰক্ৰিয়াৰ বিশুদ্ধতাক কলুষিত কৰিব পাৰে বা ভোটাৰসকলৰ ওপৰত তেওঁলোকৰ ভোটাধিকাৰ প্ৰয়োগত অযথা প্ৰভাৱ পেলাব পাৰে।

(iii) স্বচ্ছতা, সমান সুযোগ আৰু প্ৰতিশ্ৰুতিৰ বিশ্বাসযোগ্যতাৰ স্বাৰ্থত, এইটো আশা কৰা হয় যে ইস্তাহাৰত প্ৰতিশ্ৰুতিৰ যুক্তি প্ৰতিফলিত হ’ব আৰু ইয়াৰ বাবে আৰ্থিক প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণৰ উপায় আৰু পদ্ধতি সাধাৰণভাৱে উল্লেখ কৰা হ’ব। ভোটাৰৰ ভৰসা কেৱল সেই প্ৰতিশ্ৰুতিৰ ওপৰতহে বিচৰা উচিত যিবোৰ পূৰণ কৰা সম্ভৱ।

পঞ্চায়ত নিৰ্বাচনৰ বাবে প্ৰাৰ্থীৰ প্ৰয়োজনীয় নূন্যতম অৰ্হতাসমূহ এনেধৰণৰ –

১) প্ৰাৰ্থীৰ নূন্যতম বয়স ২১ (একৈশ) বছৰ হ’ব লাগিব।

২) পঞ্চায়ত নিৰ্বাচনত প্ৰতিদ্বন্দ্বিতা কৰিবলৈ ইচ্ছুক প্ৰাৰ্থীৰ ঘৰত এটা কাৰ্যকৰী শৌচালয় থাকিব লাগিব। [ৰুল ৬২ অনুসৰি মনোনয়ন পত্ৰৰ সৈতে এফিডেভিট দাখিল কৰিব লাগিব]

৩) প্ৰাৰ্থীয়ে বাল্য বিবাহ নিষিদ্ধ আইন, ২০০৬ ৰ নিয়মমতে আইনী বিবাহৰ নূন্যতম বয়স উলংঘা কৰা হ’ব নালাগিব।

৪) প্ৰাৰ্থীৰ একক বা একাধিক সংগীৰ পৰা মনোনয়ন দাখিলৰ সময়ত দুটাতকৈ অধিক জীৱিত সন্তান থাকিব নালাগিব। এই নিয়ম তেওঁলোকৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰযোজ্য নহ’ব যিসকলৰ এই আইন প্ৰৱৰ্তনৰ তাৰিখৰ (১৯/০৩/২০১৮) পূৰ্বে দুটাতকৈ অধিক সন্তান আছে। [ৰুল ৬২ অনুসৰি মনোনয়ন পত্ৰৰ সৈতে এফিডেভিট দাখিল কৰিব লাগিব]

৫) প্ৰাৰ্থীৰ নৈতিক অপৰাধৰ সৈতে জড়িত কোনো অপৰাধত দোষী সাব্যস্ত হোৱা হ’ব নালাগিব আৰু BNSS ২০২৩ ৰ ১২৯ ধাৰাৰ অধীনত অভ্যাসগত অপৰাধী (Habitual Offender) হ’ব নালাগিব।

৬) প্ৰাৰ্থীক চৰকাৰী চাকৰিৰ পৰা নৈতিক অপৰাধৰ সৈতে জড়িত কাৰ্যৰ বাবে বৰ্খাস্ত কৰা হ’ব নালাগিব, যদিহে নিৰ্বাচনৰ তাৰিখ নিৰ্ধাৰণৰ দিনলৈকে বৰ্খাস্তৰ তাৰিখৰ পৰা পাঁচ বছৰ অতিক্ৰম নকৰে।

৭) প্ৰাৰ্থীয়ে অপ্ৰমাণিত দেউলীয়া বা অপৰিশোধিত দেউলীয়া ঘোষণাৰ বাবে আবেদন কৰা হ’ব নালাগিব।

৮) প্ৰাৰ্থীক লিগেল প্ৰেকটিচনাৰ্ছ আইনৰ অধীনত টাউট ঘোষণা কৰা হ’ব নালাগিব।

৯) প্ৰাৰ্থীয়ে চৰকাৰ বা চৰকাৰৰ পৰা স্বীকৃতি আৰু অনুদানপ্ৰাপ্ত শিক্ষানুষ্ঠানৰ অধীনত লাভজনক পদত চাকৰি কৰা হ’ব নালাগিব, বা জিলা পৰিষদ, আঞ্চলিক পঞ্চায়ত আৰু গাঁও পঞ্চায়তৰ অধীনত পাৰিশ্ৰমিকপ্ৰাপ্ত পদত বা চৰকাৰৰ অধীনত কাম কৰা নাথাকিব লাগিব।

১০) প্ৰাৰ্থীক নিৰ্বাচনৰ ঠিক পূৰ্বৰ চাৰি বছৰৰ ভিতৰত প্ৰজাতন্ত্ৰৰ প্ৰতিনিধিত্ব আইন, ১৯৫১ৰ ১৩৫ ধাৰা বা ১৩৬ ধাৰাৰ উপ-ধাৰা (২)ৰ দফা (ক)ৰ অধীনত শাস্তিযোগ্য অপৰাধত দোষী সাব্যস্ত কৰা হ’ব নালাগিব বা কৰ্তৃপক্ষই তেওঁৰ দ্বাৰা দুৰ্নীতিপূৰ্ণ আচৰণ প্ৰমাণিত কৰি কোনো স্থানীয় বৰ্ড বা ভাৰতৰ কোনো বিধানসভালৈ তেওঁৰ নিৰ্বাচন বাতিল কৰা হ’ব নালাগিব।

১১) প্ৰাৰ্থী এই অসম পঞ্চায়ত আইন ১৯৯৪ আৰু তাৰ অধীনত গঠিত অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়ম ১৯৯৫ৰ বিধানৰ অধীনত ধাৰ্য কৰা কোনো হাৰ, কৰ, শুল্ক বা মাচুলৰ পৰিশোধত ডিফল্টাৰ হ’ব নালাগিব বা কোনো সমবায় সমিতিৰ ঋণৰ ডিফল্টাৰ হ’ব নালাগিব। ইয়াৰ বাবে বাকীজায়(Default Date) প্ৰমাণপত্ৰৰ প্ৰয়োজন হ’ব।

১২) শিক্ষাগত অৰ্হতা: ধাৰা ১১১ (২) [ৰুল ৬২ মতে মনোনয়ন পত্ৰৰ সৈতে Schedule II অনুসৰি এফিডেভিট দাখিল কৰিব লাগিব, ]

ক) গাঁও পঞ্চায়তৰ সদস্য:

প্ৰাৰ্থীয়ে যিকোনো কাউন্সিল বা ব’ৰ্ডৰ অধীনত ৰাজ্য বা কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে স্বীকৃতি প্ৰদান কৰা শিক্ষানুষ্ঠানৰ পৰা মেট্ৰিক(HSLC) বা সমতুল্য পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হ’ব লাগিব ।

অনুসূচিত জাতি (SC)/অনুসূচিত জনজাতি (ST) আৰু অন্যান্য পিছপৰা শ্ৰেণী (OBC/MOBC):

অনুসূচিত জাতি(SC), অনুসূচিত জনজাতি(ST), অন্যান্য পিছপৰা শ্ৰেণী (OBC) আৰু অধিক পিছপৰা শ্ৰেণী (MOBC)ৰ প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ন্যূনতম শিক্ষাগত যোগ্যতা হ’ব দশম শ্ৰেণীলৈকে অধ্যয়ন কৰা হ’ব লাগিব।

খ) আঞ্চলিক পঞ্চায়ত/জিলা পৰিষদ পঞ্চায়তৰ সদস্য:

প্ৰাৰ্থীয়ে যিকোনো কাউন্সিল বা ব’ৰ্ডৰ অধীনত ৰাজ্য বা কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে স্বীকৃতি প্ৰদান কৰা শিক্ষানুষ্ঠানৰ পৰা উচ্চতৰ মাধ্যমিক (HSSLC) বা সমতুল্য পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হ’ব লাগিব ।

অনুসূচিত জাতি (SC)/অনুসূচিত জনজাতি (ST) আৰু অন্যান্য পিছপৰা শ্ৰেণী (OBC/MOBC):

অনুসূচিত জাতি, অনুসূচিত জনজাতি, অন্যান্য পিছপৰা শ্ৰেণী (OBC) আৰু অধিক পিছপৰা শ্ৰেণী (MOBC)ৰ প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ন্যূনতম শিক্ষাগত অৰ্হতা প্ৰাৰ্থীয়ে যিকোনো কাউন্সিল বা ব’ৰ্ডৰ অধীনত ৰাজ্য বা কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে স্বীকৃতি প্ৰদান কৰা শিক্ষানুষ্ঠানৰ পৰা মেট্ৰিক(HSLC) বা সমতুল্য পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হ’ব লাগিব ।

প্ৰ-পত্ৰ পূৰণৰ নিয়মাৱলী আৰু প্ৰ-পত্ৰৰ লগত গাঁঠি দিব লগা যাৱতীয় নথি-পত্ৰ :

১) জামিন ধন:

অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়মাৱলী, ১৯৯৫ৰ ৰুল ২৩ অনুসৰি নগদ ধন হিচাপে জামিন ধন(Security Deposit) নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে:
(i) গাঁও পঞ্চায়তৰ সদস্যৰ বাবে এছ চি বা এছ টিৰ বাহিৰে অন্য প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ২০০ টকা আৰু এছ চি/এছ টিৰ প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ১০০ টকা,
(ii) আঞ্চলিক পঞ্চায়তৰ সদস্যৰ বাবে এছ চি বা এছ টিৰ বাহিৰে অন্য প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ৫০০ টকা আৰু এছ চি/এছ টিৰ প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ২৫০ টকা,
(iii) জিলা পৰিষদৰ সদস্যৰ বাবে এছ চি বা এছ টিৰ বাহিৰে অন্য প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ১০০০ টকা আৰু এছ চি/এছ টিৰ প্ৰাৰ্থীৰ বাবে ৫০০ টকা।

২) শপতনামা(Affidavit):

এই শপতনামাসমূহ নিৰ্বাচনী মনোনয়ন পত্ৰ দাখিলৰ সময়ত বা তাৰ আগতে অনুমোদিত বিষয়াৰ সন্মুখত কৰিব লাগিব আৰু অনুমোদিত বিষয়াই নিৰ্ধাৰিত ফৰ্মেট অনুসাৰে প্ৰমাণিত কৰিব লাগিব। শপতনামাৰ বিশদ তলত দিয়া হ’ল:
(i) অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়মাৱলী, ১৯৯৫ৰ ৰুল ২২এ অনুসাৰে, Schedule II-ত সংলগ্ন ফৰ্মেটত এখন শপতনামা,
(ii) অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়মাৱলী, ১৯৯৫ৰ ৰুল ৬২ (১) (ক) অনুসৰি, প্ৰাৰ্থীৰ এজন বা একাধিক সংগীৰ পৰা দুজনতকৈ অধিক জীৱিত সন্তান নাই বুলি এখন শপতনামা
(iii) অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়মাৱলী, ১৯৯৫ৰ ৰুল ৬২ (২) অনুসৰি, শিক্ষাগত অৰ্হতাৰ বিষয়ে এখন শপতনামা আৰু তেনে প্ৰমাণপত্ৰৰ প্ৰকৃত প্ৰতিলিপি গাঁঠি দিব লাগিব,

(iv) অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়মাৱলী, ১৯৯৫ৰ ৰুল ৬২ (৩) (ক) অনুসৰি, প্ৰাৰ্থীৰ বাসগৃহত কাৰ্যকৰী শৌচাগাৰৰ উপলব্ধতাৰ বিষয়ে এখন শপতনামা,
(v) অসম পঞ্চায়ত (গঠন) নিয়মাৱলী, ১৯৯৫ৰ ৰুল ৬২ (৪) (ক) অনুসৰি, প্ৰাৰ্থীৰ বিবাহৰ সময়ত বয়সৰ বিষয়ে এখন শপতনামা।

৩) ৰাজনৈতিক দলৰ পৃষ্ঠপোষকতা পত্ৰ:

যদি প্ৰাৰ্থীক কোনো ৰাজনৈতিক দলে পৃষ্ঠপোষকতা কৰে, তেন্তে নিৰ্ধাৰিত ফৰ্ম এ আৰু ফৰ্ম বি মনোনয়নৰ শেষ দিনৰ বিয়লি ৩:০০ বজাৰ ভিতৰত দাখিল কৰিব লাগিব। ৰাজ্যিক সমিতিৰ দ্বাৰা প্ৰত্যক্ষভাৱে কৰা পৃষ্ঠপোষকতাও বৈধ হিচাপে গ্ৰহণ কৰা হ’ব।

৪) প্ৰাৰ্থীৰ পাছপ’ৰ্ট আকাৰৰ ফটো-

দুখন (২) প্ৰতিলিপি (পৰিচয় পত্ৰৰ বাবে)।

৫) অসমীয়া লিপিত নাম:

প্ৰাৰ্থীয়ে তেওঁৰ নাম অসমীয়া লিপিত লিখা এখন কাগজৰ পৃষ্ঠাত দাখিল কৰিব লাগিব, যিখন প্ৰাৰ্থীয়ে স্বাক্ষৰ কৰিব লাগিব। এই নামটো বেলট পেপাৰত মুদ্ৰিত হ’ব। কাগজৰ পৃষ্ঠাখন অনুমোদিত বিষয়াৰ ওচৰত দাখিল কৰিব লাগিব।

৬) ভোটাৰ তালিকাৰ প্ৰমাণিত প্ৰতিলিপি

প্ৰাৰ্থীয়ে মনোনয়ন দাখিল কৰা নিৰ্বাচনী এলেকাৰ ভোটাৰ তালিকাৰ প্ৰমাণিত প্ৰতিলিপি।

৭) এছ চি বা এছ টিৰ প্ৰমাণপত্ৰ

যদি প্ৰাৰ্থীয়ে এছ চি/এছ টিৰ বাবে সংৰক্ষিত নিৰ্বাচনী এলেকাৰ বাবে মনোনয়ন দাখিল কৰে, তেন্তে সক্ষম কৰ্তৃপক্ষৰ পৰা প্ৰাৰ্থীৰ এছ চি বা এছ টিৰ মৰ্যাদা প্ৰমাণ কৰা এখন প্ৰমাণপত্ৰ।

পঞ্চায়ত নিৰ্বাচন গণতন্ত্ৰৰ বাবে এক উৎসৱ। ই ভাৰতীয় সংবিধানৰ ক্ষমতা বিকেন্দ্ৰীকৰণ নীতিৰ এক উৎকৃষ্ট প্ৰতিফলন। লগতে ভাৰতীয় সংবিধানৰ চতুৰ্থ ভাগত থকা ৰাষ্ট্ৰ পৰিচালনাৰ নিৰ্দেশাত্মক নীতি(DPSP) ত উল্লেখ থকা অনুসৰি চৰকাৰে পঞ্চায়তীৰাজ ব্যৱস্থাৰ প্ৰৱৰ্ত্তন কৰিছে। পঞ্চায়তৰ প্ৰতিনিধিসকলে দেশৰ আটাইতকৈ দূৰৱৰ্তী আৰু পিছপৰা ঠাইৰো সমস্যাসমূহ চৰকাৰৰ ওচৰত দাঙি ধৰে। পঞ্চায়ত প্ৰতিনিধিসকলে গুৰত্বশীল হৈ কাম কৰিলে দেশত উন্নয়নৰ জোৱাৰ তুলি দেশৰ নক্সা সলাই দিব পাৰে। দেশৰ নাগৰিকে নিজৰ প্ৰাপ্য ভোটাধিকাৰৰ জৰিয়তে এখন সুস্থ আৰু শক্তিশালী পঞ্চায়ত গঠন কৰিব পাৰে।

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Scroll to Top